Voće da, ali ne preterano!

Voće da, ali ne preterano!

Mnoge dijete ili zdravi načini ishrane, za svoju obaveznu osnovu, uzimaju veliki unos svežeg i presnog voća i povrća. Dok se, u vezi povrća, gotovo svi slažu, situacija je malo drugačija, kada je voće u pitanju.

Izdvaja se, nekoliko, osnovnih prednosti konzumiranja presnog voća ili voća u obliku ceđenih sokova.

Prvo, voće je veoma snažan antioksidant, pa čisti naš organizam od štetnih materija. Često se može čuti sentenca, da nas voće „ umiva “ iznutra.

Drugo, voće je, po svojoj strukturi, bogato prirodnim, biljnim vlaknima. Postoje rastvorljiva i nerastvorljiva vlakna. Zajedničkim snagama, ona, u unutrašnjosti tankog crava, formiraju rešetku, koja predstavlja branu naglom, i doprinosi postepenom rastvaranju i apsorbciji prirodnog, voćnog šećera ( fruktoze ), prilikom procesa varenja.

Glavnu dilemu predstavlja, upravo, voćni šećer. Iako je znatno zdraviji od veštačkih šećera, preterani unos voća, smatraju neki lekari, može dovesti do disbalansa metabolizma. Kao, najopasniji, rezultat toga, spominje se pojava dijabetesa kod ljudi. Kao sigurna nus pojava, kod ljudi koji svoju ishranu baziraju na voću, javlja se diareja, koja ne prija našim crevima. Sa druge strane, ona, obično, nije opasna po čovekovo zdravlje.

Ako na tasove vage, postavimo pozitivne i negativne strane voća, veliku prevagu će odneti one prve.

Preporuka: jedite dosta svežeg voća, samo veliku pažnju posvetite pranju istog.